Με την
παρουσία πλήθους ανθρώπων από το χώρο των Τεχνών και του Πολιτισμού, έγινε την
περασμένη Δευτέρα στον κινηματογράφο «Τριανόν» η εκδήλωση της Τομεακής
Οργάνωσης Καλλιτεχνών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, με θέμα «Οι τελευταίες πολιτικές
εξελίξεις. Η ισχυροποίηση του ΚΚΕ σε όλες τις εκλογικές μάχες του επόμενου
διαστήματος».
Τους
παρευρισκόμενους καλωσόρισε η Βαγγελιώ Πλατανιά, μέλος της ΕΠ Αττικής του ΚΚΕ
και γραμματέας της ΤΟ Καλλιτεχνών, και μίλησαν ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του
ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με τη «Λαϊκή
Συσπείρωση», και ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος
δήμαρχος Αθήνας.
Μεταξύ
πολλών άλλων στην εκδήλωση παραβρέθηκαν:
Οι
ηθοποιοί Κώστας Καζάκος, Βασίλης Κολοβός, Παύλος Ορκόπουλος, Νικολέττα
Βλαβιανού, Νίκος Ορφανός,Τζένη Κόλλια, Τιτίκα Σαριγκούλη, Μαίρη Ραζή κ.ά. Οι
μουσικοί Διονύσης Τσακνής, Τάσος Γκρους, Γιώργος Σαρρής, Σοφία Μιχαηλίδου,
Μάνος Αβαράκης, οι εικαστικοί Κυριάκος Ρόκος, Άγγελος Βλάσσης, Βασίλης
Σολιδάκης, ο σκηνοθέτης Κώστας Βάκας, ο διευθυντής φωτογραφίας Άκης Αποστολίδης
και πολλοί ακόμα.
Στην
ομιλία του ο Γ. Πρωτούλης, αφού αναφέρθηκε αναλυτικά στις τρέχουσες πολιτικές
εξελίξεις και τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφέρεια της Αττικής, όπου επίσης
ασκεί τη διοίκηση, σχολίασε ότι η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου ξανακατεβαίνει και
ζητά την ψήφο του κόσμου, με ηχητική υπόκρουση το «Bella Ciao», επειδή έγινε γνωστό από τη σειρά «La casa del papel» και με μότο
«τώρα ήρθε η ώρα να χορέψουμε»! «Δεν είναι για γέλια! Όποιος έχει ζήσει από
κοντά όλη αυτή την τραγωδία π.χ. στο Μάτι, είναι να παίζουν τα νεύρα του. Αυτό
όμως δείχνει και το ήθος και τον πολιτισμό τους», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Γ.
Πρωτούλης.
Προώθησαν
επιθετικά την αντίληψη ότι ο Πολιτισμός είναι εμπόρευμα
Θύμισε
ακόμα ότι στις προηγούμενες εκλογές πολλοί άνθρωποι της Τέχνης και του
Πολιτισμού ψήφισαν με τη λογική του «μικρότερου κακού», πιστεύοντας ότι από τα
δέκα που τάζει ο ΣΥΡΙΖΑ έστω το ένα να κάνει θα είναι μια ανακούφιση. Και
συνέχισε μιλώντας για το τι μεσολάβησε τα πέντε αυτά χρόνια στο ζήτημα του
Πολιτισμού:
«Είναι
σαν να μην πέρασε μια μέρα, με τη διαφορά ότι επιχείρησαν να συκοφαντήσουν
ιδέες και αρχές, εμφανίζοντας ως αριστερό και ριζοσπαστικό την πιο επιθετική
προώθηση της αντίληψης ότι ο Πολιτισμός είναι εμπόρευμα, ότι ο Πολιτισμός είναι
μόνο ένα εργαλείο για την άνοδο και στήριξη του Τουρισμού, ότι είναι βιομηχανία
κερδών για λίγους. Αυτή ήταν η κυρίαρχη αντίληψή τους από την αρχή μέχρι το
τέλος, έτσι έδρασαν, παρότι τώρα λένε ότι έδωσαν και κάτι ψίχουλα στη Λυρική,
για συναυλίες κ.λπ. Και αυτή η αντίληψη εφαρμόστηκε στην πιο άγρια μορφή της,
που έχει κάνει και κλασικούς εκπροσώπους της αστικής τάξης, όπως ο Πατούλης που
κατεβαίνει τώρα με τη ΝΔ, να μη λένε τίποτα σε αυτό το θέμα, να μένουν άφωνοι.
Δύο
μόνο εμβληματικά παραδείγματα:
Αμέσως
μετά τις φονικές πλημμύρες στη Μάνδρα, στο Περιφερειακό Συμβούλιο ήρθε για
συζήτηση όχι το πρόγραμμα των αντιπλημμυρικών έργων -ακόμα δεν είχε προλάβει ο
κόσμος εκεί να θάψει τους νεκρούς του- αλλά το πρόγραμμα "Ελευσίνα
Πολιτιστική Πρωτεύουσα". Πρώτος προϋπολογισμός 8.667.000 ευρώ. Για μέτρο
σύγκρισης να πούμε ότι ο κόσμος εκεί πνίγηκε για ένα αντιπλημμυρικό που κόστιζε
1.000.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, θα αναφέρω φράσεις από την έκθεση που φέρανε. Οι στόχοι
τους: "Η ενίσχυση της συμβολής του Πολιτισμού, στην έξυπνη βιώσιμη
ανάπτυξη", "η σύνδεση Πολιτισμού - Τουρισμού", "η ενίσχυση
της πολιτιστικής ολοκλήρωσης και η αύξηση του συνολικού εισοδήματος",
"η προώθηση των αξιών", "η θεσμοθέτηση και η υλοποίηση του
δικτύου πολιτιστικών πρωτευουσών για ανταλλαγή πείρας, τεχνογνωσίας, ώστε να
αποδίδουν καλύτερα και σε οικονομικό και σε ιδεολογικό επίπεδο". Τι
διαφορετικό έχει ο μνημονιακός Σγουρός, ο Πατούλης; (...)
Η πιο
εμβληματική παρέμβαση, το καμάρι της διοίκησης ΣΥΡΙΖΑ, που το ψήφισαν όλοι μαζί
χωρίς καμία διαφωνία (Σγουρός, Κουμουτσάκος, Τζήμερος κ.λπ.) είναι η δημιουργία
του Film Office, δηλαδή ένα γραφείο διευκόλυνσης οπτικοακουστικών παραγωγών της
Περιφέρειας Αττικής. Στις 24 Αυγούστου η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου -ακόμα δεν
είχαν θαφτεί οι νεκροί από τη φονική πυρκαγιά, ακόμα δεν είχε γίνει
Περιφερειακό Συμβούλιο για να ληφθούν μέτρα αποκατάστασης και ανακούφισης των
πληγέντων- είχε συνάντηση με τον Αμερικανό πρέσβη, διάρκειας μιάμισης ώρας,
κατά τα λεγόμενά τους. Αντικείμενο της συζήτησης και η "οπτικοακουστική
βιομηχανία". Ο κόσμος στην κυριολεξία καιγότανε, όμως αντικείμενο της
συζήτησης ήταν η "οπτικοακουστική βιομηχανία". Αυτό για να μη νομίζει
κανένας ότι δεν μπορούν να γίνουν μπίζνες στα καμένα; Να ένα λαμπρό παράδειγμα
που βάζει τα γυαλιά σε όλα τα αστικά κόμματα!
Διαβάζουμε
από τα δελτία Τύπου: "Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας είναι επιχειρησιακά
έτοιμες" -όταν κάηκε ο κόσμος ήταν ανέτοιμες!- να ανταποκριθούν στις
απαιτήσεις λειτουργίας του Film Office, στο πλαίσιο υποδοχής μιας σύγχρονης
μεγάλης κινηματογραφικής παραγωγής". Η ίδια η περιφερειάρχης παρατηρεί ότι
"εκ των πραγμάτων, η Αττική διαθέτει τουλάχιστον τρία κρίσιμα
ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ως κέντρο διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών και ξεχωριστό
«κεφάλαιο» για τη διεθνή αγορά της κινηματογραφικής βιομηχανίας: Την εγγύτητα
με το διεθνή αερολιμένα, τον απαράμιλλο αρχαιολογικό της πλούτο και το
ιδιαίτερο φυσικό της περιβάλλον με το μοναδικό αττικό φως". Και επίσης,
συμπληρώνουμε εμείς, νέους ανθρώπους με γνώσεις, ταλέντο, φαντασία,
ευρηματικότητα, ευφυΐα... καλλιτέχνες - δημιουργούς χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις,
χωρίς δικαιώματα, πάμφθηνους, για να έρθουν εδώ οι καπιταλιστές της
οπτικοακουστικής βιομηχανίας και να εκμεταλλευτούν αδρά τζάμπα κόσμο».
Το κρίσιμο
ζητούμενο είναι ισχυρό ΚΚΕ σε όλες τις κάλπες
Πιάνοντας
το νήμα ο Ν. Σοφιανός, μίλησε επίσης γι' αυτήν την προσπάθεια που κάνουν οι
άλλες πολιτικές δυνάμεις στο χώρο του Πολιτισμού, που, όπως είπε, είναι
«προσπάθεια να δουλέψουν, να κουμπώσουν τη δική τους ανάπτυξη και με το χώρο
του Πολιτισμού και με αρκετό χρήμα για να εξαγοράσουν συνειδήσεις, ανθρώπους
από το χώρο του Πολιτισμού, γιατί είναι απαραίτητο, όταν δεν μπορείς πλέον να
εμπνεύσεις ούτε με αυταπάτες, όταν όλο αυτό το παραμύθι που από το 2012
κυριάρχησε σε σημαντικό κομμάτι και των ανθρώπων της Τέχνης και του Πολιτισμού,
όταν λοιπόν δεν μπορείς να εμπνεύσεις, τότε ρίχνεις χρήμα για να εξαγοράσεις».
Κι
έφερε αντίστοιχα παραδείγματα από το Δήμο της Αθήνας, όπως την έκθεση
«Ντοκουμέντα» ή την «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» και άλλα events που,
όπως είπε, «φτιάχνει η κυρίαρχη λογική του κοσμοπολίτικου κεφαλαίου και στην
Περιφέρεια και στο Δήμο της Αθήνας και ανεξάρτητα αν στους μεν διοικούν οι
ΣΥΡΙΖΑίοι και στους δε -στην Αθήνα- διοικούν οι κεντροαριστεροί, σ' αυτό το
στίγμα, την πολιτική, την αντίληψη είναι ταυτισμένοι».
Μίλησε
ακόμα για το ενιαίο της μάχης των τοπικών, ευρωεκλογών και εθνικών εκλογών,
σημειώνοντας ότι «σ' αυτήν τη μάχη το κρίσιμο ζητούμενο είναι πόσο ισχυρό θα
βγει το ΚΚΕ σε όλες τις κάλπες, χωρίς εκπτώσεις καλπών, ιδιαίτερα τώρα που
έχουν κυριολεκτικά βουλιάξει οι αυταπάτες τις οποίες πίστεψε, ακολούθησε στον
έναν ή άλλον βαθμό ένας κόσμος, απογοητεύτηκε, αποστρατεύτηκε, νιώθει ότι
πρέπει να κάτσει στην άκρη, ενώ δεν είναι έτσι. Γιατί πρέπει να δώσουμε και
μάχη να μην περάσει ένα κλίμα παραίτησης σ' έναν κόσμο που τους ακολούθησε και
απογοητεύτηκε, αδειάστηκε κυριολεκτικά (...)
Τώρα
λοιπόν η συστράτευση με το ΚΚΕ πρέπει να εκφραστεί ακόμα πιο δυναμικά κι από
έναν κόσμο ο οποίος μπορεί να συμπορευτεί, να δώσει τη μάχη μαζί μας. Και είναι
ο κόσμος -κυρίως- που ακολούθησε τον ΣΥΡΙΖΑ το 2012 και το 2015, που ψήφισε στο
δημοψήφισμα της απάτης, σ' αυτήν την προσπάθεια που οργανωμένα, σχεδιασμένα
έκανε ο Τσίπρας και η κυβέρνησή του για να εγκλωβίσουν την αγανάκτηση του λαού
μας. Κρατώντας επιφυλάξεις που σίγουρα υπάρχουν, κρατώντας διαφορετικές
προσεγγίσεις που κι εδώ είναι σίγουρο ότι υπάρχουν, το κύριο είναι να δώσουμε
απάντηση στο δίπολο, στο δίπολο του εγκλωβισμού, που φόρτωσε ασήκωτα βάρη και
βάρη που ήρθαν για να μείνουν. Γιατί οι εκατοντάδες εφαρμοστικοί νόμοι τριών
μνημονίων συνεχίζονται και θα συνεχίζονται και ο μόνος που μπορεί να τα
αναχαιτίσει είναι το οργανωμένο λαϊκό κίνημα και πρώτα απ' όλα η εργατική τάξη,
με τις δυνάμεις που συσπειρώνονται στον ταξικό πόλο συσπείρωσης, το ΠΑΜΕ. Και
τέτοιες μάχες δίνονται, δόθηκαν και το προηγούμενο διάστημα», σημείωσε ο Ν.
Σοφιανός και έφερε το παράδειγμα και των κινητοποιήσεων του Πανελλήνιου
Μουσικού Συλλόγου, του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τις προσπάθειες στο Κρατικό
Θέατρο Βορείου Ελλάδος για την υπογραφή ΣΣΕ κ.ά.
Σ' αυτό
το πλαίσιο κλείνοντας κάλεσε: «Να αξιοποιήσουμε τη σημαντική, την πλεονεκτική
σχέση που έχει αναπτύξει το Κόμμα μας στο χώρο του Πολιτισμού, με τους
ανθρώπους του Πολιτισμού, την επιρροή που έχει το Κόμμα μας διαμορφώσει και
δυναμώσει τα τελευταία χρόνια σ' αυτόν τον χώρο, γιατί υπάρχουν πολλά ανοιχτά
αυτιά, υπάρχουν πολλά χέρια που μπορούμε να σφίξουμε, υπάρχουν πολλές δυνάμεις
οι οποίες μπορούν να μπουν οργανωμένα, με τη δική του δύναμη και δυναμική ο
καθένας, σ' αυτόν τον σημαντικό αγώνα που έχουμε μπροστά μας για να είναι η
νίκη δική μας».