Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ: Εκδήλωση με θέμα την πρόταση του ΚΚΕ για τη διαχείριση των απορριμμάτων προς όφελος του λαού

Πλήθος κόσμου στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ με θέμα «Διαχείριση των απορριμμάτων προς όφελος του λαού. Η πρόταση του ΚΚΕ», την Τετάρτη 27 Μάρτη στο Δημαρχείο Φυλής (πρώην Άνω Λιοσίων, πλατεία Ηρώων 1).

Στην εκδήλωση μίλησαν οι Γιάννης Πρωτούλης, υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής και μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Βαγγέλος Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης και εκ νέου υποψήφιος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Επίσης, ο Νίκος Ζαπάντης, υποψήφιος δήμαρχος Φυλής, ο Θόδωρος Χαμαλίδης,  πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Δήμο Φυλής, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΔΣΝΑ και δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Ν. Ιωνίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ο Λευτέρης Νικολάου, υποψήφιος ευρωβουλευτής, ο Φραγκίσκος Κουτελιέρης υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Αττικής, καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας και η Αγγελική Παπαδάτου, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Δ. Αττικής και καρδιολόγος.

Παραβρέθηκαν εκ μέρους του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ η Λουίζα Ράζου και ο Θοδωρής Χιώνης καθώς και ο Γιάννης Μανουσογιαννάκης,  μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος στην ΠΕ Πειραιά.

Επίσης, οι υποψήφιοι Δήμαρχοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», Αγίων Αναργύρων - Καματερού Θοδωρής Σκολαρίκος, Ιλίου Νίκος Σταματόπουλος και Χαλανδρίου Λούλα Καρατζά.

Ο Δημήτρης Τσιουμπρής, δημοτικός σύμβουλος Φυλής και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος  Δυτικής Αττικής, ο Κώστας Παπασωτηρίου υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Βόρειου Τομέα, ο Χρήστος Κασσίμης ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Χαλανδρίου και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και πολλοί ακόμα που συμμετέχουν στα ψηφοδέλτια της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Η ομιλία του Γιάννη Πρωτούλη

«Συντρόφισσες και σύντροφοι, φίλες και φίλοι,

Είναι γεγονός ότι το πρόβλημα της διαχείρισης των αποβλήτων βγαίνει πολλές φορές στην επικαιρότητα, συνήθως ύστερα από κινητοποιήσεις των κατοίκων: Άλλοτε για τη ρύπανση που προκαλούν, άλλοτε γιατί γεμίζει ο ΧΥΤΑ, οπότε τα σκουπίδια σωρεύονται στους δρόμους σε αναμονή κάποιας "προσωρινής" ή "ενδιάμεσης" λύσης. Άλλοτε γιατί επιδιώκεται η χωροθέτηση μιας εγκατάστασης με κριτήρια κάθε άλλο παρά επιστημονικά.

Τα πιο εμβληματικά παραδείγματα την τελευταία περίοδο είναι χωρίς άλλο οι κινητοποιήσεις ενάντια στη λειτουργία της παράνομης χωματερής της Λευκίμμης στην Κέρκυρα, ενάντια στην καύση "καύσιμων σκουπιδιών" στην τσιμεντοβιομηχανία στο Βόλο, ενάντια στη λειτουργία του ΧΥΤΑ Γραμματικού και φυσικά για το άμεσο και οριστικό κλείσιμο του ΧΥΤΑ Φυλής, φράση μέσα στην οποία περιλαμβάνεται ένα συνολικότερο πλαίσιο διεκδικήσεων, όπως θα παρουσιάσουμε.

Θα θέλαμε όμως να ξεκαθαρίσουμε ότι η σημερινή μας εκδήλωση δεν γίνεται εξαιτίας της επικαιρότητας αυτής.

Ανέκαθεν το ΚΚΕ παρακολουθεί με ιδιαίτερη προσοχή, συχνά παρεμβαίνει και στο κρίσιμο ζήτημα της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων (ΣΑ) σε ευρωενωσιακό επίπεδο, σε επίπεδο χώρας και Περιφέρειας, σε δήμους. Δικαιολογημένα, αφού και στη χώρα μας οι διαχρονικές αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και σήμερα του ΣΥΡΙΖΑ και στο ζήτημα αυτό προκαλούν σοβαρές επιπτώσεις σε βάρος της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων, με κύριο στόχο την εξασφάλιση υψηλών κερδών για το κεφάλαιο. Πλήττεται έτσι η δημόσια υγεία, η υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας στην καθαριότητα, υποβαθμίζεται το περιβάλλον, λεηλατείται παραπέρα το πενιχρό εισόδημα της λαϊκής οικογένειας. Ταυτόχρονα, η διαχείριση των ΣΑ χρησιμοποιήθηκε επί μακρόν από την άρχουσα τάξη -και συνεχίζει να το κάνει- ως προνομιακός χώρος προκειμένου να προωθήσει την αντεργατική της επίθεση για την πλήρη διάλυση των εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων των εργαζομένων, που τα τελευταία χρόνια παίρνει σαρωτικό και γενικευμένο χαρακτήρα.

Ο λαός αυτών των περιοχών συνειδητοποιεί "το κακό που τον βρήκε", όταν το πρόβλημα έχει οξυνθεί, έχει φτάσει να αφήνει πίσω του θύματα.
Την τελευταία ειδικότερα δεκαετία ο τομέας των στερεών αποβλήτων, πέρα από πεδίο άντλησης υψηλών κερδών για τους κατασκευαστικούς ομίλους, έχει αναδειχθεί και σε σημαντικό παράγοντα υποβοήθησης της προσπάθειας των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση της εξάρτησης της καπιταλιστικής οικονομίας από εξωτερικές πηγές σε Ενέργεια και πρώτες ύλες. Αυτό αποτυπώνεται στις κεντρικές ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, με πυρήνα την ανάδειξη των αποβλήτων ως πόρου ικανού να εξασφαλίσει μέσω της διαχείρισής του το αναγκαίο ποσοστό κέρδους για τα κεφάλαια που λιμνάζουν αναξιοποίητα, αλλά και να αποτελέσει, στη συνέχεια, φτηνή πρώτη ύλη για μια επικερδέστερη δραστηριότητα άλλων κλάδων της καπιταλιστικής οικονομίας.

Με τη διαδικασία αυτή το κόστος για να καταστούν τα σκουπίδια χρυσός για τους λίγους, φτηνή δηλαδή για το κεφάλαιο πρώτη ύλη ή καύσιμο, φορτώνεται άμεσα στις πλάτες των εργαζομένων με μια σειρά "οικονομικά εργαλεία". Στα πρώτα περιλαμβάνονται "αρχές", όπως το "ο ρυπαίνων πληρώνει" (δηλαδή τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας) και η "διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού", το "πληρώνω όσο πετάω" και το "ειδικό τέλος ταφής", που σε λίγο θα μετονομαστεί σε "περιβαλλοντική εισφορά". Όλα αυτά είναι χαράτσια για το λαό που πληρώνει 7 και 8 φορές για να εισπνέει τον καρκίνο!

Οι παραπάνω κατευθύνσεις της ΕΕ, που έχουν αποτυπωθεί ήδη από το 2008 στη σχετική Οδηγία, έχουν περιληφθεί αυτούσιες στη εθνική νομοθεσία με το ν. 4042/12 των ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ. (κυβέρνηση Παπαδήμου) και με τις επόμενες συμπληρώσεις του. Στη συνέχεια ενσωματώθηκαν με "θρησκευτική ευλάβεια" από τον ΣΥΡΙΖΑ στον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) το Δεκέμβρη του 2015. Επειδή έλεγαν 25 ψηφίζεις, 26 φεύγουν. Η ελπίδα έρχεται! Η ιδιαίτερη βαρύτητα του ΕΣΔΑ έγκειται στο γεγονός ότι οι αντιλαϊκές κατευθύνσεις και οι επιμέρους στόχοι του ενσωματώθηκαν στα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ), ανάμεσά τους και στο ΠΕΣΔΑ Αττικής. Αυτό έγινε με τη σύμφωνη γνώμη των εκάστοτε περιφερειακών αρχών, ανεξάρτητα κομματικής τοποθέτησης, και την υποστήριξη των αντίστοιχων δημοτικών αρχών, αλλά βρίσκοντας πάντα απέναντί τους τους κομμουνιστές περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους με τη "Λαϊκή Συσπείρωση".

Με βάση τον παραπάνω σχεδιασμό ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε σε παρεμβάσεις, αλλά και "πάγωσε" άλλες, με αποκλειστικό κριτήριο τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Αναφέρουμε τις πιο χαρακτηριστικές από αυτές:

Έργα και ημέρες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στη διαχείριση των απορριμμάτων

1. Η πιο μεγάλη απάτη του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνησης έχει να κάνει με τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, τις περιβόητες ΣΔΙΤ. Με αυτές ο ενδιαφερόμενος μονοπωλιακός όμιλος αναλαμβάνει μέσω της προσφοράς του στη διαγωνιστική διαδικασία, την εν λευκώ τροποποίηση και υλοποίηση του όποιου γενικότερου σχεδιασμού ή της επιμέρους εγκατάστασης και καθορίζει την τιμή ανά τόνο σκουπιδιού που δέχεται στις εγκαταστάσεις του, για 25 και πάνω χρόνια λειτουργίας. Στο κόστος κατασκευής μετέχει το Δημόσιο, το τραπεζικό κεφάλαιο και ο επιχειρηματικός όμιλος, με τους δύο τελευταίους να επιδιώκουν αποκλειστικά τη μεγαλύτερη δυνατή κερδοφορία.

Φυσικά, οι μεγάλοι χαμένοι της υπόθεσης σε όλη αυτή την ιστορία δεν μπορεί να είναι παρά το περιβάλλον, η δημόσια υγεία, οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις αυτές, το πενιχρό λαϊκό εισόδημα.
Και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ εξαπέλυε λάβρος τις επιθέσεις του κατά των συμπράξεων αυτών όταν ήταν αντιπολίτευση, όταν έγινε κυβέρνηση κατοχύρωσε στον Εθνικό Σχεδιασμό και αυγάτισε παραπέρα τις 5 ΣΔΙΤ που προωθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Πέρα από τη ΣΔΙΤ Δυτ. Μακεδονίας, που είχε προηγηθεί της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη οι παρακάτω:
- ΣΔΙΤ Σερρών: Περιλαμβάνει τη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) Σερρών με ετήσια δυναμικότητα 60.000 τόνους σύμμεικτων σκουπιδιών, κόστους 36 εκατ. ευρώ. Η δοκιμαστική λειτουργία της είχε προγραμματιστεί για το φετινό Γενάρη.

- ΣΔΙΤ Ηπείρου: Περιλαμβάνει τη ΜΕΑ Ηπείρου με ετήσια δυναμικότητα 105.000 τόνους σύμμεικτων σκουπιδιών, κόστους 52,6 εκατ. ευρώ. Η δοκιμαστική λειτουργία της άρχισε τον περσινό Δεκέμβρη.

- ΣΔΙΤ Πελοποννήσου: Είναι η μεγαλύτερη του είδους της σε ολόκληρη τη χώρα και υπογράφηκε τον περασμένο Ιούνη, με την κυβέρνηση να κάνει στροφή 180 μοιρών υιοθετώντας στην ουσία το σχεδιασμό του ομίλου που ανάλαβε το έργο, ο ίδιος που πήρε και τη ΣΔΙΤ Ηπείρου. Περιλαμβάνει συνολικά την "Ολοκληρωμένη Διαχείριση των Απορριμμάτων Πελοποννήσου", ετήσιας δυναμικότητας 200.000 τόνων σύμμεικτων σκουπιδιών, κόστους 168 εκατ. ευρώ. Η ΣΔΙΤ υπογράφηκε τον περσινό Ιούνη.

- ΣΔΙΤ Ηλείας: Περιλαμβάνει τη ΜΕΑ Ηλείας με ετήσια δυναμικότητα 80.000 τόνους σύμμεικτων σκουπιδιών, κόστους 32 εκατ. ευρώ. Η ΣΔΙΤ υπογράφηκε το φετινό Μάρτη.

- ΣΔΙΤ Βοιωτίας: Περιλαμβάνει τη ΜΕΑ Θήβας - Αλιάρτου - Τανάγρας με ετήσια δυναμικότητα 35.000 τον.σύμμεικτων σκουπιδιών, κόστους 16,3 εκατ. ευρώ. Η ΣΔΙΤ υπογράφηκε τον Ιούλη του 2017.

- ΣΔΙΤ Ρόδου: Περιλαμβάνει την "Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Αποβλήτων" της Ρόδου (περιλαμβάνει ΜΕΑ και άλλες εγκαταστάσεις) με δυναμικότητα που καλύπτει το σύνολο των σκουπιδιών του νησιού και κόστους 44 εκατ. ευρώ. Η ΣΔΙΤ εγκρίθηκε τον περσινό Νοέμβρη.

Οι εργολάβοι κάνουν τρελό χορό με εκατομμύρια βγαλμένα από την αφαίμαξη του λαού. Είναι αυτοί που θα τα έβαζαν με τους εργολάβους.

Και για όσους ζαλίστηκαν με τα πιο πάνω εκατομμύρια τους προειδοποιούμε: Έπεται συνέχεια!

2. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή υποβαθμίζεται δραματικά παρ’ όλες τις κυβερνητικές φανφάρες και είναι φυσικό αφού το 50% των σκουπιδιών προβλέπεται να παραμένει σύμμεικτο ώστε να τροφοδοτεί τις ΜΕΑ των ομίλων. Σημειώνεται ότι τα προς ανακύκλωση υλικά που ανακτώνται στις ΜΕΑ των ΣΔΙΤ κυμαίνονται μόλις περί το 10%. Τα υπόλοιπα "προϊόντα" είναι: Σκουπίδια για ΧΥΤΑ/ΧΥΤΥ (30-35%), σκουπίδι καύσιμο για τις τσιμεντοβιομηχανίες (25-30%), υλικό για εργασίες επίχωσης, δηλαδή υποβαθμισμένο κόμποστ (15%) και υγρασία που εξατμίζεται στον αέρα (15%).

Μερικά παραδείγματα για το πώς βλέπει η κυβέρνηση την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή είναι αποκαλυπτικά:

- Από τα 855 εκατ. ευρώ (μαζί με την εθνική συμμετοχή) του βασικού κονδυλίου του ΕΣΠΑ που διατίθεται για τα σκουπίδια πανελλαδικά, μόλις τα 102 εκατ. διατίθενται για την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή και όλες τις συναφείς δράσεις, ενώ η μερίδα του λέοντος πηγαίνει στις ΜΕΑ.

Όσο για την Αττική το σχετικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ Αττικής), που συντάχθηκε εξ ολοκλήρου από τη διοίκηση Δούρου, πρόβλεψε μόλις 13,2 εκατ. για την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή, τη στιγμή που το σχετικό κόστος για την Αττική έχει προϋπολογιστεί στα 210 εκατ. ευρώ. Που σημαίνει ότι τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ή/και την εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού και συναφών δράσεων φορτώνεται μέσω των ανταποδοτικών τελών στις πλάτες των λαϊκών νοικοκυριών.

- Προκειμένου να εξασφαλιστεί σε υψηλά επίπεδα η προσοδοφόρα για το κεφάλαιο τροφοδοσία των ΜΕΑ, η κυβέρνηση αντί να επιλέξει την ανακύκλωση των βιοαποβλήτων με την παραγωγή κατάλληλου για τις καλλιέργειες υλικού (κόμποστ), προωθεί στην πράξη την πανάκριβη ενεργειακή του αξιοποίηση μέσω της καύσης του παραγόμενου βιοαερίου, στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της ηλεκτρικής ενέργειας.

- Ειδικότερα, τέλος, για την ανακύκλωση των απορριμμάτων συσκευασίας, έχει αφήσει τους δήμους στο έλεος της "Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης και Ανακύκλωσης ΑΕ" και τα λαϊκά στρώματα να πληρώνουν για την περιορισμένη, παρ' όλα αυτά, ανάκτησή τους.
3. Ο ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει την καρκινογόνα καύση των αποβλήτων με δύο τρόπους:

(α) Μέσω των ΜΕΑ, το βασικότερο προϊόν των οποίων είναι "καύσιμο σκουπίδι", το λεγόμενο RDF. Το υλικό αυτό αποτελεί το 30% περίπου του τροφοδοτούμενου υλικού και περιέχει πάνω από 90% χαρτί - χαρτόνι και πλαστικά, δηλαδή ανακυκλώσιμα υλικά. Γνωστές είναι οι αποφάσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που ήδη έχουν ανοίξει το δρόμο για την επικίνδυνη καύση 200.000 τον./έτος του υλικού αυτού στην τσιμεντοβιομηχανία "ΑΓΕΤ Ηρακλής" στο Βόλο, του μονοπωλιακού ομίλου της γαλλικής "Λαφάρζ", που έχουν ξεσηκώσει κύμα διαμαρτυριών. Ήδη σημαντικές ποσότητες των αποβλήτων αυτών καίγονται εισαγόμενες μάλιστα από την Ιταλία!

(β) Μέσω των μονάδων καύσης αποβλήτων βιομάζας (έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας σε όλη την επικράτεια) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, παχυλά επιδοτούμενης ως ΑΠΕ, συμβάλλοντας έτσι και στο γενικότερο σχεδιασμό της αστικής τάξης για την ιδιωτικοποίηση της ΗΕ.

4. Η κυβέρνηση δίνει γην και ύδωρ στο βιομηχανικό κεφάλαιο, επιτρέποντάς του να ρυπαίνει ανεξέλεγκτα έδαφος και νερά. Στον Εθνικό Σχεδιασμό βαφτίζονται ως "χώροι αποθήκευσης των ιστορικά αποθηκευμένων(!) επικίνδυνων αποβλήτων" οι εκατοντάδες χώροι ανεξέλεγκτης διάθεσης των αποβλήτων αυτών που συσσωρεύονται χύμα στους χώρους των βιομηχανικών εγκαταστάσεων όπου δημιουργούνται. Πρόκειται για τεράστιες ποσότητες που σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του 2011 [νεότερα δεν αναφέρονται (!)] έφταναν τους 511.000 τόνους, χωρίς να συνυπολογίζονται εδώ οι παράνομες απορρίψεις εκατοντάδων ακόμη χιλιάδων τόνων ανεξέλεγκτα στο περιβάλλον.

Και τι έκανε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα; Με ποιον τρόπο εφάρμοσε στη συγκεκριμένη περίπτωση τις περιβόητες αρχές της ΕΕ στις οποίες υποκλίνεται, όπως η "διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού αποβλήτων" και το "ο ρυπαίνων πληρώνει"; Μα με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τους προκατόχους της, τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ: Δεν έκανε απολύτως τίποτα! Με τη διαφορά ότι πρόκειται για ένα εκρηκτικό περιβαλλοντικό και υγειονομικό πρόβλημα, που χρόνο με το χρόνο επιδεινώνεται όλο και περισσότερο.

5. Βαθαίνοντας στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων, υιοθέτησε τελικά με το Ν.4555/18 την πιο αντιλαϊκή εκδοχή σε σχέση με το μέλλον όσων ΦΟΔΣΑ (Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων), είναι Σύνδεσμοι δήμων, δηλαδή ΝΠΔΔ. Με το άρθρο 225 θεσπίζει τη δυνατότητα μετατροπής ενός ΦΟΔΣΑ (με εξαίρεση τον ΕΔΣΝΑ) από Σύνδεσμο δήμων "σε ανώνυμη εταιρεία του άρθρου 265 του …ν.3463/2006", "εφόσον τούτο αποφασισθεί από τα Δημοτικά Συμβούλια των δήμων-μελών του που αντιστοιχούν σε ποσοστό 60% του πληθυσμού του συνόλου των δήμων-μελών".

Δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε ορθάνοιχτη την πόρτα, ώστε μέσα σε λίγα χρόνια οι ΦΟΔΣΑ, που σήμερα είναι ΝΠΔΔ, να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες(!!!) αφού υπάρχει η διακήρυξη των εκλεκτών των κομμάτων της αστικής τάξης υπέρ των εταιρειών αυτών!

6. Ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκε τη λύση για το χαράτσι ταφής. Μετονομάζει σε "περιβαλλοντική εισφορά" το "ειδικό τέλος ταφής", το οποίο θα αρχίζει να καταβάλλεται από τον φετινό Ιούλη.

Σα να μην έφτανε αυτό, φτάνει στο σημείο να εκβιάζει οικονομικά τους δήμους να δώσουν προβάδισμα στην επεξεργασία των σύμμεικτων αποβλήτων, δηλαδή στις ΜΕΑ του κεφαλαίου, σε βάρος της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή. Αρκεί να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή μιας τέτοιας μονάδας για να μειωθεί κατά 70% το νέο χαράτσι που επιβάλλεται στα σύμμεικτα σκουπίδια που προβλέπεται να οδηγηθούν σε αυτή.

7. Τέλος, μπροστά στην αποτυχία της να λύσει σε πολλές περιοχές το σύνθετο πρόβλημα της κοινωνικής αποδοχής στη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας και υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στις "αδικαιολόγητες", δήθεν, αντιδράσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, επιστρατεύοντας εναντίον τους μέχρι και τα ΜΑΤ.

Να σταθούμε, όμως, λίγο παραπάνω σε αυτή την περίφημη χωροθέτηση. Τι σημαίνει αυτό που ακούτε από την κα. Δούρου "Θα χωροθετήσω εγώ"!!!

- Τα κριτήρια καταλληλότητας και τελικής επιλογής των χώρων είναι "κινούμενη άμμος", μαγειρεύονται και στη συνέχεια εφαρμόζονται ώστε να οδηγούν σε προειλημμένες πολιτικές αποφάσεις, όπου το ταξικό στοιχείο παίζει σημαντικό ρόλο, αν όχι καθοριστικό όπως δείχνει π.χ. η περίπτωση της Αττικής. Αποφάσεις, που καθόλου δεν παίρνουν υπόψη τις περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της εγκατάστασης.

- Η υπάρχουσα εμπειρία για παρόμοιες εγκαταστάσεις (π.χ. ΧΥΤΑ, δεματοποιητές, ΚΔΑΥ, τοπικοί ΣΜΑ κ.ά.) αποτελεί χείριστο δείγμα γραφής για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο όμοιων ή και διαφορετικών μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων.

- Η πολιτική χρήσης γης της αστικής τάξης διαμορφώνεται και υλοποιείται με αποκλειστικό κριτήριο την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών ομίλων.

Απέναντι στο πρόβλημα αυτό και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ καταφεύγει στην απόπειρα χρηματικού εκμαυλισμού δημοτικών αρχών, τοπικών κοινοτήτων και οικισμών με την κατάπτυστη μέθοδο των χρηματικών αντισταθμιστικών παροχών, όπως εδώ και 54 χρόνια το ζήσαμε εδώ στα Άνω Λιόσια. Αντισταθμιστικά που πέταγαν ένα μεροκάματο στους εργαζόμενους, θησαύριζαν λίγοι και όλοι ζούσαμε μέσα στον καρκίνο. Και αν αυτή η μέθοδος αποτύχει, αξιοποιείται η "χείρα βοηθείας" των ΜΑΤ.

Αυτή είναι η πολιτική και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Έργα και ημέρες της διοίκησης Δούρου

Την πολιτική αυτή ακολουθεί με συνέπεια και η διοίκηση Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Το θέμα είναι ότι ακολουθεί και την ίδια τακτική, αυτή της εξαπάτησης. Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα, ας αρκεστούμε σε μερικά από αυτά.

1. Το εμβληματικότερο όλων είναι οι κατηγορηματικές διαβεβαιώσεις της ότι πρώτη δουλειά της ως περιφερειάρχης θα είναι το οριστικό κλείσιμο της χωματερής στα πρώτα κι όλα χρόνια της θητείας της. Τι έκανε όμως; Προχώρησε στην επέκτασή της κατά μήκος, πλάτος, βάθος και ύψος, εξαντλώντας κάθε σπιθαμή διαθέσιμης γης, σκάβοντας ορύγματα βάθους δεκάδων μέτρων, εκμεταλλευόμενη κάθε κυβικό μέτρο αέρα, ρίχνοντας σκουπίδια πάνω σε ολοκληρωμένα σφραγισμένα κύτταρα, που περίμεναν τις εργασίες τελικής αποκατάστασής τους.

Και το χειρότερο: Δηλώνει, τώρα, αποφασισμένη να παραμείνει γαντζωμένη στο ΧΥΤΑ Φυλής μέχρι να υλοποιηθούν οι εγκαταστάσεις, που προβλέπει ο αντιλαϊκός της σχεδιασμός, το ΠΕΣΔΑ Αττικής. Άλλωστε, λες και θέλει να μας τρελάνει, διακηρύσσει δημόσια "Ουδέποτε είχα δεσμευθεί ότι με την εκλογή μου θα κλείσει ο ΧΥΤΑ Φυλής" ("athina984.gr",  4.3.19)!!!

Όσο για το εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης - κομποστοποίησης (ΕΜΑΚ) Άνω Λιοσίων, βασική συνιστώσα της ΟΕΔΑ Φυλής (Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων) μαζί με τον ΧΥΤΑ, ας θυμηθούμε τι έλεγε λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της ως "προτεραιότητα πρώτη" (η διπλή αυτή υπογράμμιση υπάρχει στο πρωτότυπο):

"…Χρειάζεται η σταδιακή μεταφορά δραστηριοτήτων της ΟΕΔΑ Φυλής ή και των εγκαταστάσεών της καθώς και το οριστικό κλείσιμό της στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου και αυστηρού χρονοδιαγράμματος". Μάλιστα, στις 2/10/2014 είχε στείλει και επιστολή με αυτό το περιεχόμενο προς τους δημάρχους και τα Δημοτικά Συμβούλια!

Ύστερα από τεσσεράμισι χρόνια, η ΟΕΔΑ παραμένει στη θέση της ενισχυμένη και μάλιστα διαιωνίζεται: Με το ΕΜΑΚ να αυξάνει την ετήσια παραγωγική δυναμικότητά του στους 400.000 τον., από 256.000 τον. το 2017 και το ΧΥΤΑ (ΧΥΤΥ τον ονομάζουν) να μετατοπίζεται, σύμφωνα πάντα με τους σχεδιασμούς της, τους σχεδιασμούς του ΣΥΡΙΖΑ επί το ακριβέστερο, μερικές εκατοντάδες μέτρα παραδίπλα, στο λατομείο Μουσαμά.

2. Το ίδιο έκανε και για το ΧΥΤΑ Γραμματικού. Από ορκισμένος εχθρός του εγκληματικού αυτού έργου, έγινε θερμός υποστηριχτής του. Δεν κουράστηκε να τροφοδοτεί με πακτωλό χρημάτων τον κατασκευαστικό όμιλο του ΧΥΤΑ, εκτινάσσοντας την αρχική σύμβαση από τα 19 εκατ. ευρώ σε 33,34 εκατ. ευρώ!

Οι αναθεωρήσεις υπέρ του εργολάβου αυξήθηκαν κατά 3.000% όταν το ίδιο διάστημα, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία, ο ''γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή'' αυξήθηκε κατά 22%! Έχουμε κάνει και Ερώτηση στη Βουλή που δεν απαντήθηκε.
Ταυτόχρονα, δεν δίστασε να καταστρέψει για δρόμους πρόσβασης 100 στρέμματα πευκόφυτων εκτάσεων.

3. Δήλωνε η κα Δούρου προεκλογικά ότι θα υπεραμυνθεί του δημόσιου χαρακτήρα της διαχείρισης των αποβλήτων στην Αττική. Το ίδιο έκανε και στην πρώτη περίοδο της διοίκησής της, φέρνοντας μάλιστα για παράδειγμα ότι έβαλε φρένο στις ΣΔΙΤ, που προωθούσε ο προκάτοχός της κ. Σγουρός. Τι έκανε όμως στην πράξη; Επί των ημερών της η ιδιωτικοποίηση των εγκαταστάσεων του ΕΔΣΝΑ ενισχύθηκε παραπέρα με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Αποτεφρωτήρα, που τον παράδωσε εν λευκώ στον όμιλο που τον λειτουργούσε. Με την ίδια ακριβώς διαδικασία που εκμισθώνει ένας δήμος κάποιο κυλικείο!

Όσο για τη μετεγκατάστασή του, ακολούθησε τη γνωστή τακτική. "Κάνε μια Επιτροπή κι άφησε τα πράγματα να κυλάνε όπως είναι". Και σαν να μην έφτανε αυτό συζητάει τώρα να ανοίξει παραπέρα την γκάμα των επικίνδυνων αποβλήτων που τώρα καίει.

4. Όσα υπόσχονταν προεκλογικά στους κατοίκους του Γραμματικού και των Άνω Λιοσίων, αποδείχτηκαν σκέτη απάτη, φτάνοντας στο σημείο να φέρνει και τα ΜΑΤ σε κρίσιμες συνεδριάσεις του ΠΣ, στο οποίο δίκαια διαμαρτύρονταν οι κάτοικοι.

5. Στις αρχές της θητείας της, υπό την πίεση και της "Λαϊκής Συσπείρωσης" υποχρεώθηκε να δεχθεί το αίτημα των μαζικών φορέων της περιοχής και του Δήμου Πετρούπολης για την εκπόνηση επιδημιολογικής μελέτης στην περιοχή. Χρειάστηκαν τρία ολόκληρα χρόνια για να αρχίσει η εκπόνησή της με άγνωστο ακόμη το χρόνο ολοκλήρωσής της.
6. Και τι κάνει τώρα; Προβάλλει το ανενεργό λατομείο Μουσαμά, στην πλάτη του Θεάτρου Πέτρας της Πετρούπολης, ως τον επικρατέστερο χώρο για τον μεγαλύτερο, και με διαφορά, ΧΥΤΥ της Αττικής!

Παράλληλα, συνεχίζει ασταμάτητα τη βιομηχανία θετικών γνωμοδοτήσεων στο ΠΣ για τη δημιουργία νέων και την επέκταση εγκαταστάσεων επεξεργασίας επικίνδυνων αποβλήτων στο Θριάσιο (κυρίως στον Ασπρόπυργο) όπως άχρηστων αυτοκινήτων, συσσωρευτών, ψυγείων κ.ά.

Σκεφτείτε ότι ακόμα οι συνέπειες από το ΚΔΑΥ στον Ασπρόπυργο, που πήρε φωτιά τον Ιούνη του 2015, παραμένουν! Ο αντιπεριφερειάρχης Δυτ. Αττικής μας ενημέρωσε ότι μόλις τώρα αρχίζουν από την Περιφέρεια Αττικής οι εργασίες για την απομάκρυνση των 50 χιλιάδων τόνων επικίνδυνων αποκαϊδιών που άφησε η φωτιά, χωρίς να λένε πού τα πάνε!

Το 2014 οι εργαζόμενοι της Αττικής καταψήφισαν τον Σγουρό και την πολιτική ΠΑΣΟΚ - ΝΔ στη διαχείριση των απορριμμάτων και την είδαν να ξαναέρχεται από την πίσω πόρτα με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η θέση του ΚΚΕ

Απέναντι σε αυτή την πολιτική της αστικής τάξης το ΚΚΕ προβάλλει ένα ριζοσπαστικό πλαίσιο αιτημάτων για άμεση διεκδίκηση και πάλη με προμετωπίδα ποιος θα διαχειριστεί τα απορρίμματα, με ποιον τρόπο, για το όφελος ποιανού!

- ΟΧΙ στην εμπορευματοποίηση της διαχείρισης των απορριμμάτων και σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης που συνεπάγεται αυτή, ΟΧΙ στις ΣΔΙΤ και στις συμβάσεις παραχώρησης.

- ΟΧΙ στη μετατόπιση των βαρών στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων μέσα από τα ανταποδοτικά τέλη και με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, όπως το χαράτσι ταφής και το "πληρώνω όσο πετάω". Το κόστος των προγραμμάτων, εξοπλισμού και έργων για την ορθολογική διαχείριση των αποβλήτων, να προέρχονται από κεντρικούς δημόσιους πόρους, από μια μεγαλύτερη φορολόγηση του κεφαλαίου.

- Παλεύουμε για την απόλυτη διασφάλιση όλων των εργαζόμενων, σε δημόσιους φορείς διαχείρισης των αποβλήτων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

Το πλαίσιο πάλης που προβάλλει το ΚΚΕ περιλαμβάνει τους παρακάτω άξονες:

α. Καθορισμός και ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Τέτοιες είναι: Η πρόληψη της παραγωγής απορριμμάτων, η προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή σε χωριστά ρεύματα των συσκευασιών, των μετάλλων, του έντυπου χαρτιού καθώς και του οργανικού κλάσματος (βιοαποβλήτων) με κομποστοποίηση. Το μέρος των αποβλήτων που δεν υπόκειται σε επεξεργασία καθώς και τα υπολείμματα των μονάδων επεξεργασίας οδηγούνται σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Αποβλήτων (ΧΥΤΑ).

β. Καθορισμός σύγχρονων όρων για την ορθολογική και ασφαλή αποκομιδή (συλλογή και μεταφορά) των απορριμμάτων από τις υπηρεσίες του κάθε δήμου με μόνιμο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό καθώς και με τις απαραίτητες υποδομές για τη χωριστή συλλογή των προδιαλεγμένων με διαλογή στην πηγή απορριμμάτων. Να εξετάζεται κάθε φορά, με συνδυασμένα κριτήρια, η αναγκαιότητα της κατασκευής Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ).

γ. Ειδική μέριμνα στους Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ) για την ουσιαστική αποκατάσταση όλων και όχι την απλή επιχωμάτωση, με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα έργων που θα τηρείται και χρηματοδότηση από κεντρικούς δημόσιους πόρους.

δ. Καθορισμός των κριτηρίων καταλληλότητας σε κάθε Περιφέρεια ανά είδος εγκατάστασης, με γνωστά από πριν κριτήρια αποκλεισμού των υποψήφιων χώρων. Καθορισμός των κριτηρίων αξιολόγησης ανά είδος εγκατάστασης για τη βαθμολόγηση των υποψηφίων χώρων με σαφή και δεσμευτικό οδηγό της βαθμολόγησης που αντιστοιχεί στο κάθε κριτήριο. Οι αντισταθμιστικές παροχές υπέρ των οικισμών ή δήμων από τη λειτουργία των μονάδων επεξεργασίας και διάθεσης, μακριά από το αποκρουστικό "μοντέλο" ομηρίας τύπου Φυλής, να είναι προσανατολισμένες σε κρατικές παρεμβάσεις (ι) πρόσθετης προστασίας της υγείας των κατοίκων και του περιβάλλοντος καθώς και (ιι) μέτρων χωροταξικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισής τους.

ε. Η υλοποίηση των έργων επεξεργασίας και τελικής διάθεσης των αποβλήτων να γίνεται από τον κρατικό φορέα για τα δημόσια έργα. Να συγκροτηθεί, επίσης, ενιαίος δημόσιος φορέας, που θα αναλάβει τη λειτουργία τους με έσοδα που θα προέρχονται από κρατικούς πόρους.

στ. Σημαντική μέριμνα πρέπει να δίνεται στην ολοκληρωμένη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, ιδιαίτερα των βιομηχανικών λόγω της ποσότητάς τους και της διαπιστωμένης ασυδοσίας των παραγωγών τους. Το κεφάλαιο να καλύπτει το σύνολο του κόστους για τις μελέτες, την υλοποίηση και τη λειτουργία, σύμφωνα με τα παραπάνω, των σχετικών έργων.

ζ. Αντιμετώπιση του ιδιαίτερου προβλήματος των μικρότερων νησιών με θέσπιση κανόνων και παροχή κατάλληλου, ειδικού εξοπλισμού για τη θαλάσσια μεταφορά προδιαχωρισμένων στην πηγή ξηρών υλικών, αλλά και σύμμεικτων αποβλήτων για νησιά με πολύ μικρό πληθυσμό.

η. Ουσιαστική ενίσχυση σε αριθμό, εξοπλισμό και οργάνωση του έμψυχου δυναμικού άσκησης περιβαλλοντικού ελέγχου με μόνιμη σχέση εργασίας στο Δημόσιο.

Στο πλαίσιο αυτό, σταθερές παραμένουν και οι θέσεις που προβάλλει το ΚΚΕ ως στόχους διεκδίκησης και πάλης για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής, τις παρουσιάζουμε εδώ συνοπτικά όπως ακριβώς είχαν διατυπωθεί στις 11.2.2014 στην απαντητική επιστολή του ΚΚΕ προς τον τότε περιφερειάρχη κ. Σγουρό:

«β. Ειδικότερα για την Αττική:
● Να σταματήσει κάθε διαδικασία για την ανάθεση της κατασκευής και λειτουργίας των 4 Μονάδων Επεξεργασίας σύμμεικτων Απορριμμάτων (ΜΕΑ), που στηρίζεται στον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΠΕΣΔΑ) της Αττικής.

Να κλείσει άμεσα και οριστικά ο ΧΥΤΑ Φυλής, να μετεγκατασταθεί σε κατάλληλη και εκτός Θριασίου θέση ο αποτεφρωτήρας των μολυσματικών, να αρχίσει άμεσα η απορρύπανση και περιβαλλοντική αποκατάσταση της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, να εκπονηθεί πλήρης επιδημιολογική μελέτη που θα περιλαμβάνει τους κατοίκους και τους μόνιμους εργαζόμενους στη ζώνη επιρροής της ΟΕΔΑ Φυλής - Άνω Λιοσίων σε συνδυασμό (εξαιτίας του φαινομένου της συνέργειας των ρύπων) και με τη λειτουργία των άλλων, υψηλής όχλησης, εγκαταστάσεων που συνωστίζονται στο βεβαρημένο Θριάσιο.

Να απαγορευθεί κάθε νέα δραστηριότητα διαχείρισης των αποβλήτων στην περιοχή αυτή και οι νέες χωροθετήσεις (παίρνοντας υπόψη την ομολογημένη πλέον ακαταλληλότητα της θέσης στο "Οβριόκαστρο" Κερατέας και την προφανή ακαταλληλότητα στη θέση "Μαύρο Βουνό" Γραμματικού), να αναζητηθούν εκτός του Θριασίου χωρίς τον αποκλεισμό και εκτός Αττικής περιοχών, στο πλαίσιο μιας δίκαιης διαπεριφερειακής συνεργασίας.

● Να δημοσιοποιηθούν τώρα, ενόψει και του επικείμενου υπερκορεσμού του ΧΥΤΑ Φυλής, τα σχέδια της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΕΔΣΝΑ σε σχέση με τη χωροθέτηση του μελλοντικού ΧΥΤΑ, που μέχρι σήμερα κρατούνται επτασφράγιστο μυστικό.

● Στο μεταξύ να προωθηθούν άμεσα δράσεις ήπιας ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή (περιλαμβανομένων και των οργανικών) στην Αττική και γενικότερα".

Το γεγονός ότι όλα τα παραπάνω ζητούμενα, ένα προς ένα, παραμένουν απολύτως επίκαιρα ύστερα από 5 χρόνια, είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει τα λαϊκά στρώματα του Θριάσιου και της Δυτικής Αθήνας, αλλά και όλης της Αττικής.

Συντρόφισσες και σύντροφοι, φίλες και φίλοι,

Υπάρχει πλέον συσσωρευμένη πείρα. Ανάπτυξη των κερδών των λίγων και ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών δεν γίνεται.

Η φιλολαϊκή λύση προϋποθέτει εξουσία και οικονομία που καταργεί τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα σημερινά προβλήματα, που δημιουργεί τις στέρεες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της χώρας προς το συμφέρον της εργατικής τάξης, όλων των λαϊκών στρωμάτων, δημιουργών του κοινωνικού πλούτου. Τέτοιες προϋποθέσεις είναι: Ο επιστημονικός κεντρικός σχεδιασμός, ο ενιαίος κρατικός φορέας κατασκευών που θα υλοποιεί φιλολαϊκά έργα, η κοινωνική κρατική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, η κρατική ιδιοκτησία στη γη και στις τεχνικές υποδομές, ο εργατικός - λαϊκός έλεγχος, η εργατική εξουσία.

Η ελπίδα είναι εδώ, ο δρόμος είναι εδώ. Χώρος και χρόνος για αναμονή, για αυταπάτες, για Μεσσίες δεν υπάρχει. Με τη λογική ότι "αυτά που λέτε δεν γίνονται", να δούμε κάτι "εφικτό" μέσα στα τείχη της ΕΕ και τους νόμους των κυβερνήσεων, φτάσαμε να έχουμε για 60 χρόνια το αίσχος της χωματερής των Άνω Λιοσίων - Φυλής.

Κάνουμε πιο δυνατό το ΚΚΕ, να έχουμε γερή δύναμη υπεράσπισης της ζωής μας, γερή δύναμη να στηρίξει τον αγώνα μας».

Η ομιλία του Βαγγέλη Σίμου


Επίσης, παρέμβαση έκανε ο Βαγγέλης Σίμος, δήμαρχος Πετρούπολης και εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» (Διαβάστε εδώ την ομιλία του).

Η ομιλία του Λευτέρη Νικολάου

Στην εκδήλωση μίλησε ο Λευτέρης Νικολάου, υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΚΚΕ. (Διαβάστε εδώ την ομιλία του).









Ο χαιρετισμός του Νίκου Ζαπάντη

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυνε ο Νίκος Ζαπάντης, υποψήφιος δήμαρχος Φυλής. (Διαβάστε εδώ την ομιλία του).






Η ομιλία του Φραγκίσκου Κουτελιέρη

Στην εκδήλωση μίλησε ο Φραγκίσκος Κουτελιέρης, καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Αττικής (Διαβάστε εδώ την ομιλία του).




Η ομιλία του Θοδωρή Χαμαλίδη

Στην εκδήλωση μίλησε ο Θοδωρής Χαμαλίδης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Δήμο Φυλής, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΔΣΝΑ και δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Ν. Ιωνίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». (Διαβάστε εδώ την ομιλία του).


Η παρέμβαση της Αγγελικής Παπαδάτου

Παρέμβαση έκανε η Αγγελική Παπαδάτου, υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Δ. Αττικής και καρδιολόγος, που αναφέρθηκε στις επιπτώσεις που έχει για την υγεία του λαού η παρουσία της χωματερής στην περιοχή. Τόνισε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 3.500 χώροι ανεξέλεγκτης απόρριψης σκουπιδιών σε ακατάλληλες περιοχές, όπως ακτές, ρέματα, πάνω από τον υδροφόρο ορίζοντα κλπ, και από το σύνολο των οικιακών σκουπιδιών που υπολογίζεται σε 4 εκατ. τόνους, το 10% καίγεται στις χωματερές από αυτανάφλεξη ή και σκόπιμη καύση.

Όπως είπε, από την καύση παράγονται τοξικοί ρύποι. Φέρνοντας ως παράδειγμα τις διοξίνες, ανέδειξε ότι παρατηρείται συσσώρευσή τους ως και 500 φορές πάνω από τα όρια στο χώρο της χωματερής. Ως προς τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης, ανέδειξε ότι πληθαίνουν τα κρούσματα λεμφωμάτων και λευχαιμίας, ενώ μετέφερε και το στοιχείο ότι στη Δυτική Αττική παρατηρείται αύξηση των νεοπλασιών κατά 31,6% την ίδια στιγμή που στην υπόλοιπη Αττική αυτή η αύξηση είναι στο 10,01%.

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *