Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ: «Πειραιάς και αστικός σχεδιασμός - Η πρόταση του ΚΚΕ»

Η «μεγάλη εικόνα» των αστικών σχεδιασμών στον Πειραιά, των ανταγωνισμών ανάμεσα σε μονοπωλιακούς κολοσσούς για τα επενδυτικά σχέδια, και μάλιστα με γεωπολιτικές ουρές, οι αρνητικές επιπτώσεις αυτών των σχεδιασμών στα εργατικά - λαϊκά στρώματα της περιοχής, και βεβαίως οι θέσεις και η πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ενδιαφέρουσας ημερίδας που πραγματοποιήθηκε σήμερα, Παρασκευή 10 Μάη, στην αίθουσα του Πειραϊκού Συνδέσμου.

Την ημερίδα διοργάνωσαν οι ΤΟ Πειραιά και Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ. Τόσο οι εισηγήσεις όσο και οι παρεμβάσεις που έγιναν από στελέχη του Κόμματος, συνδικαλιστές της περιοχής, αρκετοί από τους οποίους είναι υποψήφιοι στις επερχόμενες ευρωεκλογές και τοπικές - περιφερειακές εκλογές, φώτισαν τις εξελίξεις, αποτελώντας σημαντικά εργαλεία στην αντιπαράθεση με τις άλλες πολιτικές δυνάμεις, ενόψει και των εκλογών.

Κυρίως έδωσαν απάντηση στο ερώτημα «ανάπτυξη για ποιον», αναδεικνύοντας ότι η ενίσχυση του Πειραιά ως «διαμετακομιστικού κέντρου» για όλη την ευρύτερη περιοχή της μεσογειακής λεκάνης, αποτελεί σχεδιασμό που προωθείται με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα και τα κέρδη μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, εν μέσω οξύτατων ανταγωνισμών, και γι' αυτό συνθλίβει ολοένα και περισσότερο τα εργατικά δικαιώματα και τις ανάγκες του λαού.

Η ημερίδα είχε δύο μέρη: Στο πρώτο, εισηγήσεις έγιναν από τον Μάκη Παπαδόπουλο, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιο ευρωβουλευτή, τον Κώστα Παπαδάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ευρωβουλευτή και εκ νέου υποψήφιο, την Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτή και υποψήφια δήμαρχο Πειραιά, και τον Γιάννη Πρωτούλη, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιο περιφερειάρχη Αττικής.

Οι παρεμβάσεις του δεύτερου μέρους έγιναν από τον Βασίλη Κόκκινο, γγ του Σωματείου Λιμενεργατών ΕΝΕΔΕΠ και υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο Περάματος, τον Σωτήρη Πουλικόγιαννη, πρόεδρο του Συνδικάτου Μετάλλου και υποψήφιο περιφερειακό σύμβουλο Αττικής, τον Βασίλη Οικονόμου, υποψήφιο περιφερειακό σύμβουλο Αττικής, την Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφια περιφερειακή σύμβουλο Αττικής, την Εύη Γεωργιάδου, μέλος της Ομάδας Περιβάλλοντος της ΚΕ του ΚΚΕ, τον Αλέκο Κοτέα, δημοτικό σύμβουλο Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και την Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και υποψήφια ευρωβουλευτή.

Παρευρέθηκε επίσης ο Παναγιώτης Κατηφές, υποψήφιος δήμαρχος Νίκαιας - Ρέντη.

Τους συγκεντρωμένους καλωσόρισε ο Βαγγέλης Μαρούπας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Γραμματέας της ΤΕ Πειραιά και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, σημειώνοντας ότι η μελέτη αυτών των ζητημάτων, που είναι διαρκής από το ΚΚΕ, είναι όρος για να μπορεί το Κόμμα να κάνει ολοκληρωμένες εκτιμήσεις, να προβλέπει τάσεις, να μπορεί να οργανώνει την πάλη που σημαδεύει τον πραγματικό αντίπαλο, απευθυνόμενο πλατιά στους εργαζόμενους και τα εργατικά - λαϊκά στρώματα.

Όπως είπε, «όλα τα προηγούμενα χρόνια, αυτή μας η στάση έχει επιβεβαιωθεί από τη ζωή, έχει εκτιμηθεί από τους εργαζόμενους. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη πρωτοβουλία που παίρνουμε, ούτε φυσικά η τελευταία. Έχουν προηγηθεί και άλλες εκδηλώσεις, εκδόσεις, αρθρογραφία, με συμπεράσματα που δεν έχουν μείνει ως μελάνι στο χαρτί, αλλά έχουν γίνει εργαλεία για την αντιπαράθεση με την πολιτική ΕΕ - κεφαλαίου και τα κόμματά τους, για την οργάνωση κινητοποιήσεων για τα δικαιώματα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων».

Αναφέρθηκε στις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, λέγοντας ότι από αυτές τις εκλογές «μπορεί να αναδειχτεί ισχυρή εργατική αντιπολίτευση για να κοντράρει την αντιλαϊκή πολιτική από ΕΕ, κυβέρνηση, Περιφέρεια και δήμο. Ξέρει ο λαός ότι αποκούμπι στα δύσκολα έχει το ΚΚΕ και τα δύσκολα είναι μπροστά».

Ανέδειξε τη στρατηγική σύμπλευση ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στην ανάγκη ενίσχυσης του κεφαλαίου και τόνισε ότι το θέμα για το λαό είναι «ποιος θα είναι απέναντι στο αστικό μπλοκ και τα κόμματά του». Όπως είπε, αντιπολίτευση σε αυτήν την πολιτική δεν μπορεί να κάνει ούτε το ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, που είναι «μπαλαντέρ για να κολλήσει είτε στον ΣΥΡΙΖΑ είτε στη ΝΔ», ούτε η εγκληματική, ναζιστική Χρυσή Αυγή, «αυτή η οργάνωση των δολοφόνων, υπόδικων εγκληματιών» (διαβάστε εδώ την ομιλία του).

Στο Α' μέρος της ημερίδας, ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής στην ομιλία του με θέμα: «Πειραιάς: Πεδίο Διεθνών και εγχώριων αντιθέσεων», τόνισε μεταξύ άλλων: «Για να φωτίσουμε ότι δεν ωφελούνται όλοι από την καπιταλιστική ανάπτυξη, για να φωτίσουμε τους κινδύνους που συνεπάγεται για το λαό ο στόχος της γεωπολιτικής αναβάθμισης της αστικής τάξης, δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από τις εξελίξεις που αφορούν το λιμάνι του Πειραιά. Οι επιλογές της εγχώριας άρχουσας τάξης για τον Πειραιά εντάσσονται και υπηρετούν τις γενικότερες στοχεύσεις της: α) Να προσελκύσει μεγάλες ξένες επενδύσεις για να δώσει ώθηση στην καπιταλιστική ανάπτυξη. β) Να μετατρέψει τη χώρα σε γέφυρα, σε βασική πύλη της μεταφοράς εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας - και γενικότερα Ασίας - και ΕΕ. γ) Να αναβαθμίσει το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή ως σημαιοφόρος των σχεδίων του ΝΑΤΟ και της ΕΕ» (διαβάστε εδώ αποσπάσματααπό  την ομιλία του).

Στην ομιλία του ο Κώστας Παπαδάκης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, ευρωβουλευτής και εκ νέου υποψήφιος με θέμα: «Η πολιτική της ΕΕ για την ενίσχυση του κεφαλαίου στη Ναυτιλία» τόνισε μεταξύ άλλων: «Η ΕΕ βάζει στο επίκεντρο την ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, λιμενεργατών, των μεταλλεργατών στα ναυπηγεία, τη διατήρηση της απελευθέρωσης της αγοράς, με ειδική στόχευση και στα λιμάνια και την πίεση σε τρίτες χώρες για την τήρηση των λεγόμενων "ελάχιστων προτύπων", ώστε το κεφάλαιο των χωρών αυτών να μην αποκτά πλεονέκτημα έναντι του εφοπλιστικού-ναυτιλιακού κεφαλαίου των κ-μ της ΕΕ. Οι στρατηγικές επιλογές της ΕΕ και οι επιδιώξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου καθορίστηκαν από την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική που χρονολογείται από το 1986, που έθεσε σαν βασική προτεραιότητα την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, την αύξηση δηλαδή της κερδοφορίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, που θέσπισε τις 4 ελευθερίες κίνησης του κεφαλαίου, απότοκος της οποίας υπήρξε ο Κανονισμός 3577/1992, που κατάργησε το Cabotage, δίνοντας τη δυνατότητα εκτέλεσης θαλάσσιων ενδομεταφορών από οποιαδήποτε ναυτιλιακή επιχείρηση με σημαία κ-μ της ΕΕ, την "Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική για την Ευρωπαϊκή Ένωση", που πήρε τη σκυτάλη από την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική της ΕΕ, σε ευθυγράμμιση με την αντιλαϊκή Στρατηγική "Ευρώπη - 2020"»  (διαβάστε εδώ την ομιλία του).

Στον ίδιο κύκλο, η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, βουλευτής και υποψήφια δήμαρχος Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», στην ομιλία της με θέμα: «Ο μύθος της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης και οι σύγχρονες ανάγκες των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων στον Πειραιά», μεταξύ άλλων τόνισε ... «Τι είναι λοιπόν η ΟΧΕ; Τα αρχικά της είναι Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ). Είναι ένα νέο χρηματοδοτικό εργαλείο στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2014-2020, που τρέχει το διάστημα αυτό στη χώρα. Υλοποιεί μια συγκεκριμένη αστική στρατηγική, με σκοπό την "αλλαγή του χωρικού αναπτυξιακού υποδείγματος" μιας περιοχής. Σε τελική ανάλυση πρόκειται για μια "νέα" και πιο "εξελιγμένη" προσέγγιση της "ανάπτυξης" τους, στην βάση πάντα των κατευθύνσεων της ΕΕ. Και επειδή η ΕΕ είναι των μονοπωλίων και τα χρηματοδοτικά εργαλεία της τους επιχειρηματίες θα εξυπηρετούν, μην έχετε καμιά αμφιβολία. Η στρατηγική λοιπόν της ΟΧΕ, υποτάσσεται στο γενικό αστικό σχεδιασμό που καθορίστηκε και αποτυπώθηκε με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (ΡΣΑ). Ο κεντρικός στόχος του Ρυθμιστικού Σχεδίου για τον Πειραιά "είναι η ενίσχυση του ρόλου του Πειραιά ως διαμετακομιστικού κέντρου στην μεσογειακή λεκάνη με την παράλληλη αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών και την βελτίωση του αστικού ιστού του δήμου"» (διαβάστε εδώ ολόκληρη την ομιλίατης).

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος περιφερειάρχης Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», με θέμα: «Διέξοδος είναι ο δρόμος που προτείνει το ΚΚΕ», ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε:  «Ο Πειραιάς της Ναυτιλίας, της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, του λιμανιού έζησε από πρώτο χέρι τις συνέπειες της καπιταλιστικής βαρβαρότητας, της ανταγωνιστικότητας, της ονομαζόμενης "υγιούς επιχειρηματικότητας". Την ζούνε την καπιταλιστική ανάπτυξη και τα “οφέλη” από τους “επενδυτές” οι λιμενεργάτες της Cosco, με ρεκόρ κερδοφορίας και ρεκόρ κοντέινερ. Τι έφερε στους εργάτες η ανταγωνιστικότητα στα λιμάνια και τη Ναυτιλία; Ανταγωνιστικότητα αποδείχτηκε ότι δεν σημαίνει φτηνά προϊόντα και υπηρεσίες για το λαό. Ανταγωνιστικότητα σημαίνει εργάτης με χαμηλό μεροκάματο, χωρίς ασφαλιστικά δικαιώματα, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα. Το μόνο ρεκόρ που καταγράφηκε και αφορά τους εργαζόμενους είναι από τα δικαστήρια του Πειραιά τα οποία κατάφεραν να βγάλουν μέσα σε 3 μέρες, 5 απεργιακές αποφάσεις παράνομες στο λιμάνι! Τι έφεραν τα εκατομμύρια τουριστικές αφίξεις πέρα από εκατομμύρια κέρδη για τις ναυτιλιακές, αεροπορικές και τουριστικές και άλλες εταιρείες; Τι έφεραν σε σταθερές θέσεις εργασίας, σε μισθούς, σε δικαιώματα; Όλοι γνωρίζουμε. Η καπιταλιστική ανάκαμψη θα πατήσει πάνω στα ερείπια των εργατικών - λαϊκών δικαιωμάτων, στο τσάκισμα των μικρών επαγγελματιών. Τα ερείπια θα παραμείνουν ερείπια, γιατί αυτό απαιτεί η καπιταλιστική κερδοφορία και η πολιτική της ΕΕ που υπηρετούν τόσο η κυβέρνηση όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση» (διαβάστε εδώ ολόκληρη την ομιλία).

Ακολούθησε το Β' μέρος της ημερίδας στην ενότητα «Η όξυνση της εκμετάλλευσης όρος για την καπιταλιστική ανάπτυξη».

Στην ομιλία του ο Βασίλης Κόκκινος, γγ του Σωματείου Λιμενεργατών ΕΝΕΔΕΠ και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Περάματος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», αναφέρθηκε στο «παράδειγμα των λιμενεργατών» (διαβάστε εδώ την ομιλία).

Στο «παράδειγμα με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη» αναφέρθηκε ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» (διαβάστε εδώ ολόκληρη την ομιλίατου).

Η ενότητα «Οι συνέπειες στα λαϊκά στρώματα και στη νεολαία», ξεκίνησε με ομιλία του Βασίλη Οικονόμου, υποψήφιου περιφερειακού συμβούλου Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» με τίτλο: «Οι επιπτώσεις του αστικού σχεδιασμού στους αυτοαπασχολούμενους του Πειραιά»,  (διαβάστε εδώ την ομιλίατου).

Στη συνέχεια το λόγο πήρε η Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, Γραμματέας του ΤΣ Πειραιά της ΚΝΕ και υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Αττικής με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» (διαβάστε εδώ την ομιλία της).

Ομιλία με θέμα: «Το περιβάλλον θύμα της καπιταλιστικής ανάπτυξης» έκανε η Εύη Γεωργιάδου, μέλος της Ομάδας Περιβάλλοντος της ΚΕ του ΚΚΕ (διαβάστε εδώ αποσπάσματα της ομιλίας της).

Με θέμα τη «Διεκδίκηση ελεύθερων χώρων προς όφελος του λαού» μίλησε  ο Αλέκος Κοτέας, δημοτικός σύμβουλος Πειραιά με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» (διαβάστε εδώ την ομιλία).

«Για να έχουμε στις γειτονιές του Πειραιά ζωή...» μίλησε η Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος της ΕΠ της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και υποψήφια ευρωβουλευτής (διαβάστε εδώ αναλυτικά).

Το κλείσιμο της ημερίδας έγινε από τον Βαγγέλη Μαρούπα (διαβάστε εδώ).

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *